بازار جهانی سولفات مس

معایب و مزایای استفاده از کود های شیمیایی


پیش بینی بازار جهانی سولفات مس 

ارزش مس طبق پیش بینی بازار جهانی سولفات مس در سال 2020، 0.8 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و پیش بینی می شود بازار سولفات مس تا سال 2030 به 1.3 میلیارد دلار نیز برسد. در دوره کرونا و کاهش تقاضا برای سولفات مس در صنایع الکترونیک و سایر صنایع تاثیر منفی بر بازار گذاشته است.

سولفات مس یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی CuSO4 (H2O)x است که در آن  xتعداد مولکول های آب را نشان می دهد. پنتا هیدرات سولفات مس رایج ترین شکل است و می تواند به نام های سنگ آبی، ویتریول آبی و ویتریول رومی نیز شناخته شود.

همان طور که از نام آن مشخص است، رنگ آن آبی بوده و به صورت گرمازا در آب حل می شود و محلول پیچیده ای تولید می کند. از 25.47٪ مس، 38.47٪ سولفات و 36.06٪ آب در تشکیل شده است. سولفات مس بی آب یک پودر خاکستری روشن است که در آن 39.81 درصد مس و 60.19 درصد سولفات جرمی وجود دارد.

به طور صنعتی از تصفیه فلز مس با اسید سولفوریک غلیظ داغ یا اکسیدهای اسید سولفوریک رقیق تولید می شود. همچنین می‌ توان آن را با شستشوی سنگ مس با عیار پایین در هوا تولید کرد که فرآیندی زمان‌ بر است اما می‌ توان آن را با استفاده از یک باکتری خاص به سرعت تکمیل کرد. یکی از عمده ترین مواد اولیه مورد استفاده در صنایع کود برای ساخت قارچ کش ها و آفت کش ها می باشد.

بازار جهانی سولفات مس

چشم انداز بازار سولفات مس

سولفات مس در مواد شیمیایی، کشاورزی، مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز، معدن، متالورژی و غیره کاربرد دارد. افزایش جمعیت و توسعه فناوری، باعث شده تا زندگی راحت شود که همین امر منجر به کاهش منابع مادی به ویژه مواد غذایی شده است.

سولفات مس به طور گسترده در کشاورزی به خصوص برای قارچ کشی استفاده می شود. همچنین از دیگر استفاده های آن می توان به خوراک دام اشاره نمود، جایی که مس برای حیوانات جهت حفظ عملکرد مطلوب بدنشان مورد نیاز است.

توسعه سریع در استفاده از محصولات الکتریکی و الکترونیکی به مقدار زیادی مس برای هدایت الکتریکی نیاز دارد. اغلب به عنوان یک الکترولیت در صنایع فلزی و الکتریکی برای کاربردهایی مانند پالایش، آبکاری و توسعه باتری استفاده می شود.

افزایش نیاز به دستگاه های ذخیره انرژی در پروژه های الکترونیکی مقیاس کوچک و بزرگ، تقاضا برای سولفات مس را در سراسر جهان افزایش می دهد. افزایش سرمایه‌گذاری کشورهای در حال توسعه برای توسعه زیرساخت‌های مختلف که در فعالیت‌های مختلف به سولفات مس نیاز دارند، باعث رشد بازار می‌شود.

سولفات مس در انواع مختلفی یافت می شود که در بسیاری از صنعت ها استفاده می شود، می توانید برای مشاهده انواع آن ها به صفحه قیمت سولفات مس مراجعه کنید.

چشم انداز بازار سولفات مس

بازار جهانی سولفات مس بر حسب منطقه

آسیا و اقیانوسیه به دلیل تقاضای کشاورزی، ساخت و ساز و صنعت مراقبت های بهداشتی در این منطقه، سهم عمده ای از بازار را در سال 2020 به خود اختصاص داده است. اگر بخواهیم از نظر منطقه ای محاسبه کلی از بازار جهانی مس داشته باشیم، این بازار در سراسر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا-اقیانوسیه و LAMEA مورد مطالعه قرار گرفته است. در حال حاضر آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و پس از آن آمریکای شمالی و اروپا قرار دارند.

بازار جهانی سولفات مس بر حسب نوع

بخش پنتا هیدرات سهم عمده ای را در بازار سولفات مس در سال 2020 به خود اختصاص داد، زیرا سولفات مس به عنوان یک افزودنی در خوراک دام برای عملکرد مناسب بدن استفاده می شود.

بازار جهانی سولفات مس

بازار جهانی سولفات مس بر حسب صنعت مصرفی

از دیگر بخش ها می توان به بخش کشاورزی اشاره کرد که  سهم عمده‌ ای را در بازار سولفات مس در سال 2020 به خود اختصاص داد. زیرا سولفات مس به شدت در قارچ‌ کشی ها، علف‌ کش‌ ها، کودها و غیره استفاده می‌ شود. همچنین با افزایش تقاضای سولفات مس در بخش کشاورزی برای حفاظت از میوه‌ها و سبزیجات بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مزایای کلیدی برای ذینفعان

  • تجزیه و تحلیل بازار جهانی سولفات مس باعث می شود تا  اطلاعاتی عمیق از شرکت کنندگان عمده صنعت را بدست آوریم.
  •  تجزیه و تحلیل پنج نیروی پورتر به تجزیه و تحلیل پتانسیل خریداران و تامین کنندگان و سناریوی رقابتی صنعت برای ایجاد استراتژی کمک می کند.
  • کشورهای بزرگ با توجه به سهم درآمد فردی آنها در بازار منطقه نقشه برداری شده اند.
  • این گزارش تحلیل عمیقی از پیش‌بینی بازار جهانی سولفات مس برای دوره 2030-2021 ارائه می‌کند.
  • همچنین روندهای فعلی بازار جهانی سولفات مس و سناریوی آینده بازار جهانی سولفات مس را از سال 2020 تا 2030 برای درک فرصت های غالب و جیب های سرمایه گذاری بالقوه تشریح می کند. و محرک‌ های کلیدی، محدودیت‌ ها،  فرصت‌ ها،  تجزیه و تحلیل  و تأثیر دقیق آنها در مطالعه بازار جهانی سولفات مس را توضیح داده است.
    بازار جهانی سولفات مس

تاثیر کووید 19 بر بازار جهانی سولفات مس

ظهور ویروس کرونا  تاثیر منفی بر رشد بازار جهانی سولفات مس گذاشته و  برای بیش از 18 ماه در بخش صنعتی این اثرات منفی دیده شده است. در این دوره همه گیر، سولفات مس به دلیل قیمت اکسید مس بالا رفته  و هزینه اسید سولفوریک نیز به دلیل محدودیت های مختلف در عرضه  منطقه ای  به خاطر تعطیلی های پی در پی که خود آن ها منجر به تعطیلی حمل و نقل شده اند، قیمت را بالا برده است.

کاهش تقاضا برای سولفات مس در صنایع الکترونیک و سایر صنایع تأثیر منفی بر بازار در این مدت داشته است.  از طرفی دیگر شیوع بیماری کرونا تغییر قابل توجهی در افزایش تقاضای سولفات مس برای صنعت مراقبت های بهداشتی ایجاد کرد.

آگاهی مردم نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست در این دوران همه گیری افزایش پیدا کرده است. چون سولفات مس خطرناک است و می تواند آب حوضچه ها و دریاچه ها را آلوده کند که همین امر برای حیوانات و مردم  نیز بسیار ضرر دارد.

شیوع کووید 19 بسیاری از پروژه های زیر ساختی در کشورهای در حال توسعه را متوقف کرد که همین امر منجر به کاهش تقاضا برای این محصول شد. بنابراین انتظار می‌ رود عوامل فوق تأثیر مثبتی بر رشد بازار جهانی سولفات مس بگذارد تا بتواند زیرساخت‌ کشورها را باری دیگر توسعه دهد.

درباره ما

شرکت آپادانا پارسه زنجان که مفتخر است تولید کننده و صادر کننده سولفات مس صنعتی در ایران است که به کشور های نظیر ترکیه ، ارمنستان ،عراق ، گرجستان و … صادرات خود را فعال می کند
می توانید برای مطالعه بیشتر به صفحه سولفات مس صنعتی مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *